marți, 9 iulie 2013

Inconştienţa tinerilor din ziua de azi

Bună,

Dacă tot a trecut bacalaureatul m-am gândit să scriu ceva legat de acele perle găsite pe internet. Am selectat câteva pentru a vă arăta cât de interesantă şi la “modă” e limba română în ziua de azi pentru câţiva elevi:
  • Model în viaţă sî îi şmecheria. Îmi eau model care ştie bani repid să facă, pentru că viața nare timp.
  • Iubirea plutea în aer ca fumul de mici. Iubirea e ca fumul de mici 
  •  Accidentul este o operă de iubire accidentală. Oamenii se iubeau la nimereală ca o buşitură şi se mai dedulceau neaşteptat. Îşi bubuiau destinele în traficul vieţii amar
  • Jurnalul intim al unei fete sau băiat se scrie cu ce simt ei în ziua aia. Scri de un tâmpit care nu te iubeşte şi el nici nu ştie că  tu eşti romantică pentru că băieţii vor numai relaţii strict intime 
Văzând gramatica lor “minunată” mi-am pus intrebarea: Cum au terminat doisprezece clase? E trist să vezi că în ziua de azi tinerii nu mai ştiu ce e ăla învăţat, ei au defapt alte preocupări .. de parcă nu ar conta viitorul lor la nimic.Mă întreb totuşi cum e posibil să scrii astfel de aberaţii?
Şi nu doar româna le-a creat probleme cât şi istoria care este la fel de “tâmpită” în viziunea elevilor. 

  • Ştefan cel Mare a bătut cel mai mulţi turci, era spaima Imperiului Austro-Otoman. A avut vreo 50 de războaie cu ei şi a fost 50-0. Numai când îl vedeau ăia şi deja începea să le sune apa în cap.
  • România era implicată în tot felul de relaţii internaţionale aiurea prin lume cu diverşi dubioşi. Asta nu era bine, deoarece îşi bătea toţi joc de ea ca şi acuma
  • Hoţomanii din Imperiul Otoman au belit Ţara Românească de tot ce avea ea mai de preţ. Aur, carne, copii tineri pe care îi furau şi îi învăţau să fie hoţomani de mici. 
Oare scriu asta aşa de plictiseală sau aceste fiinţe sunt “praf” din orice punct de vedere? Nu pot să înteleg cum au reuşit să scrie tot ce au scris acolo şi mai ales cum de generaţiile astea sunt aşa inconştiente in ceea ce priveşte următoarea etapă a vieţii lor.
Am văzut zilele trecute un copil cam la 6-7 ani butonând un Iphone, eu când eram de vârsta lui mă jucam afară si îmi era drag când stiam că va urma să merg la şcoală. Acum totul se bazează pe chiulit, ieşiri în oraş, dar în niciun caz pe învăţat sau citit o carte. Sunt multe de spus despre generaţiile astea, dar ajunge şi mai puţin decât să stau să înşir ceea ce se intâmplă cu tinerii din ziua de azi.
Într-adevăr nu totul se reduce la a învăţa non-stop, trebuie să ne mai si relaxăm, însă pentru unii relaxarea deja a devenit un viciu ce nu ia in calcul si învăţarea unor lucruri de bază şi importante pentru viitorul lor în această lume plină deja de persoane inculte pe care, apropo, tot aceşti elevi „inteligenţi” le critică iar asta se întâmplă înainte ca ei să stea,chiar şi pentru 5 minute, să se asculte vorbind sau să-si recitească propriile scrieri.
În concluzie învăţatul are rol important în viaţa noastră de zi cu zi, însă mulţi, din păcate, aleg să-l înlocuiască cu alte lucruri nu la fel de importante, iar această inconştienţă deja a început să-şi lase amprenta asupra vieţii lor. 

O zi bună,

Andreea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu